پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
13 آبان 1397 - 13:43

۱۳ آبان؛ وقایع و پیامد‌ها

بی تردید ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی مصداق یوم الله است که چند حادثه مهم را در خود جای داده و حامل پیام‌های عمیقی برای نسل‌های امروز است. مهمترین حوادث این روزتبعید امام بخاطر اعتراض به تصویب قرارداد ننگین کاپیتولا سیون در سال ۱۳۴۳ وتسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ است که امام راحل آن را انقلاب دوم و مهمتر از انقلاب اول نامید. وشهادت دانشجویان ودانش آموزان در آبان ۵۷.
نویسنده :
محمود قاسمی
کد خبر : 1689

پایگاه رهنما :

بی تردید ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی مصداق یوم الله است که چند حادثه مهم را در خود جای داده و حامل پیام‌های عمیقی برای نسل‌های امروز است. مهمترین حوادث این روزتبعید امام بخاطر اعتراض به تصویب قرارداد ننگین کاپیتولا سیون در سال ۱۳۴۳ وتسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ است که امام راحل آن را انقلاب دوم و مهمتر از انقلاب اول نامید. وشهادت دانشجویان ودانش آموزان در آبان ۵۷. مقام معظم رهبری می‌فرماید: «حرکت نسبت به سفارت آمریکا-که به حق لانه جاسوسی نامیده شد و واقعاً هم مرکز جاسوسی بود-در حقیقت تبلوری از حقایق این انقلاب و ملت بود» (۱۳/۸/۷۳)
روز ۱۳ آبان علاوه بر افشاء شدن چهره شیطان رسوا شدن منافقین دا خلی را هم در پی داشت، زیرا وقتی جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان انقلابی تسخیر شد اسنادی از آن به دست جوانان انقلابی افتاد که نشانگر سَر و سِرّ بعضی از مدیران اوائل انقلاب با سازمان سیا بود.
دستگیری جاسوس‌های آمریکائی در ۱۳ آبان ۵۸ چنان خشم شیطان را برانگیخت که تصمیم به انتقام از انقلاب گرفت و عملیات طبس را برای آزادسازی گروگان هایش طراحی کرد که به تعبیر امام راحل شن‌های بیابان مأمور الهی شدند و طومار او را در هم پیچیدند. به اندازه‌ای این شکست برای دولت آمریکا دشوار بود که جیمی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا دوبار رسماً از ملت آمریکا عذرخواهی کرد.
همچنین ۱۳ آبان یادآور شهادت دانش آموزان انقلابی در سال ۵۷ و تنها چند ماه مانده به پیروزی انقلاب است که رژیم منحوس پهلوی با کشتار این نوجوانان نهایت عجز خود را در مقابل طوفان انقلاب به تصویر کشید.
دانش آموزانی با سن کم، ولی درک و بصیرت بالا نسبت به امام و انقلاب که تا پای جان برای تحقق نظام اسلامی مبارزه کردند و سند این بصیرت انقلابی ۳۶۰۰۰ دانش آموز شهید در دفاع مقدس است. مردان کوچکی که شناسنامه هایشان را دستکاری می‌کردند و به جبهه اعزام می‌شدند تا امامشان را یاری کنند و نوجوا نانی، چون حسین فهمیده- بهنام محمدی و مرحمت بالازاده آذری زبان تنها نمونه هائی از هزاران شهید دانش آموز انقلابی هستند که امام آن‌ها را الگوی خود نامید، علاوه بر موارد پیش گفته روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روزی است که باید طنین مرگ بر آمریکای ملت ایران همچنان لرزه بر اندام دشمنان بیندازد؛ و امروز این آزمونی برای انقلابیون واقعی و انقلابیون فرسوده و پشیمان است تا معلوم شود چه کسانی انگیزه فریاد بر سر شیطان کشیدن و شعار مرگ بر آمریکا گفتن خود را از دست داده اند و دیگر حاضر نیستند علیه کدخدا حرفی بزنند و چه کسانی همچنان انقلابی مانده اند و در رکاب ولایت آماده جانبازی هستند.
امام دشمن شناس برجسته‌ای بود و با جملاتی بسیار گویا به ملت ایران یاد داد که هیچ گاه دشمنی آمریکا را فراموش نکنند و فرمود: هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید. تمام گرفتاری مسلمانان از آمریکا است.
• آمریکا شیطان بزرگ است
• ما آمریکا را زیرپا می‌گذاریم
• آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند
اگر سابقه ۶۵ سال برخورد دولت آمریکا- از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تا ۱۳۹۷- با ملت بزرگ ایران را مرور کنیم پرونده‌ای سراسر بدعهدی و خیانت را می‌بینیم که نشان میدهد دولت آمریکا بعد از سقوط دولت مصدق به مرور با به دست گرفتن مصادر امور کشور به ملت ایران به چشم طعمه‌ای می‌نگریسته که باید او را برای منافع خود قربانی کند.
امّا امسال روز ۱۳ آبان را آمریکای جهانخوار روز انتقام از ملت ایران قرار داده و جنگ روانی گسترده‌ای را به راه انداخته است. ولی به فضل الهی این بار هم، چون چهل سال گذشته مردم دنیا خواهند دید که شیطان بزرگ رسواتر و بی آبروتر از گذشته در برابر ملت بزرگ ایران تیرش به سنگ خواهد خورد و دست از پا درازتر باز خواهد گشت. اثبات این مهم چندان دشوار نیست فقط کافی است تا روز ۱۳ آبان صبر کنیم و نصرت الهی را ببینیم ۱۳ آبان ۹۷ ملت‌های دنیا خواهند دید که شیطان بزرگ با تمام ادّعایش در برابر اقیانوس عظیم ملّت انقلابی ایران، چون پر کاهی بر امواج خواهد بود. ان شاءالله - و السلام

ارسال نظرات